tirsdag 28. april 2009

Første dag på jobb vel overstått!

Her er det ikke noe latmannsliv i vente; vanlig kontortid er fra 09.00 - 17.00 med litt lunsj innimellom hvis man har tid. Norway House - og Sørlandets Europakontor ligger virkelig "midt i smørøyet" - ihvertfall "midt i EU". EU - kommisjonen ligger et lite steinkast unna. Her nytter det ikke med joggeklær på kontoret.. Idag har Ingebjørg (avdelingsleder i Brüssel) og jeg hatt en gjennomgang i forhold til innhold og oppgaver i ukene fremover. Jeg planlegger å delta på endel seminarer og møter som allerrede er "berammet", samt avtale egne møter med aktuelle fagpersoner.

Jeg skal fortsette å jobbe daglig med "Internasjonal Portal", jeg skal lære om hvordan EU satser på turisme generelt og forhåpentligvis komme hjem med stor kunnskap om EU systemet og virkemiddelapparatet spesielt. Jeg har det med andre ord KJEMPETRAVELT.

I tillegg er det helsestudio like ved leiligheten. (Jeg er hjemme nå, og jammen tror jeg ikke jeg bor rett over aerobic-salen - PC'en spretter nesten avgårde. Spørs om jeg ikke heller skal sprette ned dit selv...).

Bilde er fra kontoret i dag - 3 travle Europamedarbeidere: Ingebjørg, Frøy (Trainee) og undertegnede!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar