mandag 18. mai 2009

Kulturforskjeller

Denne uken har jeg et litt "avslappet internasjonalt fokus" all den tid jeg er i Norge og deltar (relativt)aktivt i både husarbeid og fritidsaktiviteter. Vel. Da jeg kom hjem stod det forøvrig to rørleggere rundt et toalett midt i hagen. Denne noe pussige "installasjonen" ledet min tanker til en håndverker jeg traff utenfor leiligheten min i Brüssel for ett par dager siden. Og som villig (men litt uforstående) lot meg fotografere medbragt utstyr til "dagens dont". Bildet snakker igrunnen for seg selv. Her er det litt verktøy (den lille posen øverst). Og så: En kasse øl. En Lidl pose med øl. Og to kjølebag'er med noe oppi (hva vet jeg ikke, jeg spurte ikke). Vel overstått 17. mai folkens.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Kanskje like greit at vi ikke er med i EU. Godt bilde og god historie.

    Jeg ser ikke bort fra at kjølebagene inneholder en pils eller ti. Det ville jo være ille om man slapp opp for øl før jobben var gjort. Jeg anser det som overveiende sansynlig at arbeidet tok sin tid, og at det må gjøres om igjen. Arbeid til alle. Skål!!

    SvarSlett