søndag 3. mai 2009

Integrert i Brüssel?

Så var nesten langhelgen over. Jeg har gjort alt som må gjøres for å bli en god innbygger: Jeg har funnet ut av -(og kjørt)lokalbuss til sentrum. Jeg har kjøpt(og LEST)lokalavisen for Brüssel, jeg har dumpet borti 1. mai-tog (se videoklipp),jeg har vært på løpetur i parken (veldig lite utfordrende - det er jo helt flatt....), jeg har spist belgisk vaffel (helt utrolig godt), jeg har klaget på dårlig service i en skobutikk (på fransk - hurra), jeg har vært på SPA i flere timer, og jeg har nesten kastet ut av vinduet en kaffemaskin på kjøkkenet (som jeg overhodet ikke forstår opp/ned på..). Sånn er det. Jeg har også vært turist; gått på Kunsthistorisk Museum (Bozar), samt vært på guidet tur i buss. Det siste er en utrolig effektiv måte å bli kjent med en ny storby. Jeg har ikke hatt så mye "kvalitetstid med meg selv" på så lenge jeg kan huske. (Men, jeg klager IKKE). Nå skal resten av dagen brukes til å lese en kjekk liten sak jeg har fått låne fra kontoret: "A practical guide to the EU labyrint". Høres det kjedelig ut? Vel - da kan jeg fortelle at DET FAKTISK ER GANSKE UNDERHOLDENDE. (Ihvertfall i fohold til de tv-kanalene jeg får inn...

2 kommentarer:

  1. Du har definitivt et høyt aktivitetsnivå. 1. mai toget i Brüssel så skrøpelig ut. Jeg tror vi har noe som kan eksporteres. Kan du sette "Hvordan man lager folkefest" på agendaen? Her har vi mye å bidra med, som på de fleste andre områder.

    SvarSlett
  2. Hvor lang tid er egentlig langhelga der nede?
    Jeg syns jeg rakk mye i laaanghelge, men jeg begynner å lure ....

    SvarSlett