lørdag 9. mai 2009

Kjapp oppsummering av uken..

Denne uken har vært særlig viet til "SME's og aktuelle utfordringer" (altså: små og mellomstore bedrifter i Europa, særlig sett i lys av finanskrisen). Jeg har deltatt på 2 ulike seminarer, hvorav det ene hadde "EU kommisjonens visepresident som trekkplaser". (Nå viser det seg at kommisjonen faktisk har 5 visepresidenter...., så altså en av dem. Günter ett eller annet). Er du interessert i detaljene, ligger det både program og rapport på denne lenken. (se etter kalender i høyre kolonne). Ellers var det fredagstreff etter jobb igår, med mange hyggelig norske representanter fra Agder Energi, Sørlandets Europakontor, NHO, Bellona, EFTA og hva vet jeg. De aller fleste fra Bergen - veldig merkelig. Men, jeg begynner å forstå hvorfor bergensere føler seg hjemme i Brüssel - det er vel omtrent like grått her nede som der. Jeg begynner seriøst å lure på når våren har tenkt å stikke innom her!??
I dag, 9. mai - har jeg forøvrig fått med meg lit av EU's bursdagsfeiring. En slags mini "nasjonaldag" ispedd "valgflesk" til ære for det nært forestående parlamentsvalget. I anledning dagen var mange av EU's bygg åpne for allmennheten (dog med sikkerhetskontroller som på Gardermoen..). De fleste av byens borgere under 10 år bar blå ballonger og spiste is, og det var "underholdning" ved Place Luxembourg.. Se videoklipp, anbefaler egentlig at du slår av lyden..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar