torsdag 28. mai 2009

Sipp, sipp, sipp

Neida - jeg sitter ikke og sipper - selv om jeg savner mann og barn pittelittegrann. Derimot leser jeg om CIP - (Competitive Innovation Program) og prøver å finne ut hvordan dette sugerøret fungerer. Det skal liksom nå bli så himla enkelt for bedrifter i EU (og Norge - siden vi er så innmari heldige med den der EØS avtalen) å få lån til over pipen - slik at man får sikret sin egen arbeidsplass og kanskje til og med ansatt ett par tre fra distriktet. Det er Innovasjon Norge som er norsk kontaktpunkt - men nettsidene deres har så små bokstaver at jeg har sett meg nødt til å invitere en "nasjonal ekspert" her nede på lunsj. Jeg satser dermed på at han enkelt og greit kan forklare meg "det hele". Jeg har også funnet en glimrende videosnutt som gir god forklaring - for ikke å nevne artikkelen jeg selv har satt sammen på Internasjonal Portal Agder. For ikke å snakke om PP presentasjonen jeg også fant. Jøss, nå hadde jeg flaks. Målet er å kunne fortelle med egne ord hvordan bedrifter i Vest-Agder skal "bære seg ad". Kanskje vi bare skal si "to sipp takk"? Vel. Sipp snapp snute. Cip er i rute.

1 kommentar: