tirsdag 9. juni 2009

Hvordan bli venner med en sikkerhetsvakt...

Det har lenge forundret meg at inngangspartiet til "Norway House" i Brüssel er så (etter mitt skjønn da) totalt blottet for personlighet. Det er rett og slett ingenting der. (Rett skal være rett - dette stemmer ikke helt.. Jeg ble via e-post fra 10. etasje i dag gjort oppmerksom på glasskunsten ved inngangspartiet og bilder fra Nord Norge hos konsulen. Jeg hadde hverken lagt merke til glass eller konsulat..). Vel, da jeg forlot arbeidet utpå ettermiddagen i dag tok jeg opp mitt kamera og begynte å dokumentere "tomheten". Jeg fikk tatt ca. 5 nærbilder av "ingenting" - og vips. Der sto to sikkerhetsvakter foran meg. -Hva jeg tok bilder av? Ingenting. Svarte jeg. Jeg lurte på om dette var "ureglementært". De var de litt usikre på, de hadde ikke helt klare innstrukser her. Siden jeg tross alt er en hyggelig person forklarte jeg mitt ærend, og vips - så hadde vi en masse å snakke om. (Altså ingenting). Jeg fikk tilogmed en guidet tur rundt i lokalet, men de viste meg i grunnen ...INGENTING. Hele episoden fikk meg forøvrig til å tenke tilbake på den gang jeg (rebusløp i Walt Disney World) rullet en bevæpnet sikkerhetsvakt inn i den røde løperen han opprinnelig sto på. Dette skjedde utenfor et 5 stjerners hotell. Laget vårt (som forøvrig vant rebusløpet vi deltok i pga denne orginale fangsten)fikk sammen lastet "fangsten" inn i en ventende bil, og fraktet "hele mannen" (med ladd pistol) til mål. Uten sammenligning for øvrig; DET var relativt ureglementært. Vedlagte bildet viser igrunnen ingenting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar