lørdag 6. juni 2009

Husmor, øl og medievaner..

Jøss - der var nok en uke over, og det er lørdag kveld. En kollega har sendt meg en lang liste over ølsorter jeg bør prøve meg på mens jeg er i Brüssel. Men. Ser dere meg sitte i ølhule i en bakgate ved Grande Place og bestille den ene etter den andre? Alene? (Desverre er mine to nærmeste "kolleger" i Norge i helgen). Neida - denne jenta sitter "hjemme" med et bokprogram på BBC radio world news, et enkelt glass rødvin, tredemøllen i nærheten og dagens shoppingfangst "over det hele". I dag fant jeg forøvrig det som må være "verdens største (og mest spennede? bokhandel: Filigranes. Her var det - i tillegg til at det var stort - levende pianotaffelmusikk og bokcafé. Stilig. Alltid åpent. Ufattelig utvalg (engelsk og fransk). Denne uken har ellers (faglig sett) vært full av spennende møter; Jeg har truffet Åse Erdal som leder KS sitt Brüsselkontor, Nord-Norge sitt Europakontor, Regionalråd Arve Skjerpen og Informasjonsråd Rune Bjåstad ved en norske EU delegasjonen samt hatt møte med "Nasjonal Ekspert" i Kultur og Utdannings "departementet" (Kommisjonen) Cecilie Cave. I tillegg holdt Norway House et åpent møte om hvordan bla. norske politikere bruker og utnytter "nye medier". Helt på tampen av fredagen dukket også presten opp!! Den norske sjømannskirken holder til i bydelen Waterloo (det er visst "der det skjer for utflyttede skandinaver"). Presten var en hyggelig kar fra Ålesund med kone og 3 barn. På fritiden har de det nesten som oss, med fotball og kor, skole og lekser. "Eneste" forskjell er at han (i motsetning til min mann) har en kone med tittel "husmor". Jeg nyter nå de siste "ansvarsløse" dager her nede i stort monn!! God helg!!! På bildet ser dere Ole. M. Kolstad ved Norland og Troms sitt Brüsselkontor.

1 kommentar:

  1. Jeg gjorde en gang et forsøk på å komme gjennom lokale ølsorter i Leuven. Det var et stort prosjekt. Etterhver skjønte jeg at det var dømt til å mislykkes. Men det var artig å prøve!!

    SvarSlett